FSI jest bardziej cichy i na tym kończą się jego zalety

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • miroA3
    Classic
    • 2008
    • 35

    FSI jest bardziej cichy i na tym kończą się jego zalety

    wacek.pl też nie wiem jak się sprawuje silnik 1,4.
    w porównaniu do sieny, którą miałem to silnik 1,4 (z DMC ok. 1500 kg i jeszcze na LPG) był bardzo elastyczny a spalanie było rewelacyjne. ja też nie szukam demona szybkości (wolę ekonomiczność) a te 100 KM kóre mam teraz to naprawdę tylko w ekstremalnych warunkach wykorzystałem.
    nie mniej zacznę się rozglądać jednak za motorem 1,6 z LPG
  • jacekd5
    Classic
    • 2007
    • 1

    #2
    FSI jest bardziej cichy i na tym kończą się jego zalety

    Witam! Jestem Jacek i jak juz wielu tu zaglądających spodziewam się wejścia w posiadanie O II I jak wielu zadam wkurzające pytanie na poczatek


    "FSI jest bardziej cichy i na tym kończą się jego zalety" to cytat od jednego z dealerów Skody. Po tym nastąpiło wymienienie większego dynamizmu silnika i kilku innych zalet TDI. Oczywiście różnicy w cenie pan dealer nie podkreślał, ale to oczywiste

    Mowa była o:
    OII 1.6 FSI/85 kW (115 KM)
    i
    OII 1.9 TDI/77 kW (105 KM)

    Czytałem na forum dość dużo o zaletach TDI i wiekszość z Was ma właśnie TDI
    Jednak z wielu przeczytanych postów wcale nie wynika, aż tak radykalnie, że FSI to tylko cichy (i tańszy) silnik i nic wiecej.

    Chce mieć samochód dynamiczny i ekonomiczny, wiec TDI wydaje się prawidłowym wyborem mimo, że jego ekonomika wyjdzie po kilku latach :/
    Głośność pracy silnika można pokochać podobno?

    Zweryfikujcie prosze w jednym zdaniu opinie o FSI, bo mimo szczerych chęci nie udało mi się to zrobić samodzielnie czytając archiwum. Serio!

    Pozdrawiam
    Jacek

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez jacekd5
      Głośność pracy silnika można pokochać podobno?
      oj mozna
      nie ejst wcale tak głośna.
      a benyniak jak benzyniak,tylko że 1.6 to za mało dla tak duzego auta, to jest moja opinia.
      jakbym miał kase i miał wybór to TDi i pozamiatane.

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        Zamieszczone przez jacekd5
        Chce mieć samochód dynamiczny
        w tym przypadku wybór 1.6 FSI zdecydowanie wyklucza twoją zachciankę, przynajmniej w MOIM pojęciu :idea:

        nie bedzie to tez moim zdaniem jakis zawalidroga, ale IMHO samochod o bardzo przecietnych osiągach.

        zresztą nie jest to chyba odkrycie ameryki, do tego wystarczy rzucic okiem na dane techniczne, ale jezeli wg ciebie osiagi te predestynuja 1,6 FSI w O2 do miana auta dynamicznego, to jest twoj wybór.

        w przypadku takiego wyboru, ktory proponujesz dynamicznym autem bedzie IMO 1,9 TDI + program.

        jezeli chodzi o 2.0 FSI to moja opinia bylaby juz inna.

        sorry, mialo byc jednym zdaniem...
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • daneczek76
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 3642
          • Toyota

          #5
          Pomine to że silniki FSI to mniejsze spalanie w porównaniu z poprzednikami a silnik 16 FSI który jest uważany za małej mocy do OII został uznany za najbardziej oszczędny wśród bęzynek i autek tej klasy przynajmniej tak piszą. PZDR Jeżdziłem kolegi naszego OII z 1.6 fsi Jak sie wyłaczy asr i trzyma wmiare na wysokich obrotach to niejest tak źle wkońcu 115KM ma trzeba go dobrze przeciągać i ok.
          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

          Komentarz

          • Martinez
            L&K
            • 2004
            • 1366
            • Audi

            #6
            Benzyniaki wcale nie są ciche. Żeby w miare dynamicznie tym jeździć trzeba je kręcić dużo wyżej niż diesla a wtedy już tak cicho w nich nie jest.
            Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
            teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
            czarna AR 156 1.8 T.Spark

            Komentarz

            • rafi22
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 666
              • Octavia III (5E3)
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              #7
              Zamieszczone przez jacekd5
              FSI to tylko cichy (i tańszy) silnik
              Czy jest tańszy? Chyba nie dokońca skoro trzeba tankować Pb98.

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #8
                Zamieszczone przez rafi22
                Zamieszczone przez jacekd5
                FSI to tylko cichy (i tańszy) silnik
                Czy jest tańszy? Chyba nie dokońca skoro trzeba tankować Pb98.
                no jest tanszy w zakupie, przede wszystkim.
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz


                • #9
                  U mnie w instrukcji jest napisane, że można tankować Pb95.

                  Komentarz

                  • NEOrADEk
                    L&K
                    • 2005
                    • 1469

                    #10
                    Zamieszczone przez Kaszana
                    U mnie w instrukcji jest napisane, że można tankować Pb95.
                    Jesteś pewien, że zapis ten nie odotyczy motoru 1.6 MPI jaki w O2 ?
                    O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
                    "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


                    Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #11
                      Zamieszczone przez Kaszana
                      U mnie w instrukcji jest napisane, że można tankować Pb95.
                      bo mozna, tylko (przynajmniej tak mówią we wszystkich testach, które widziałem), że wtedy nalezy sie liczyć ze spadkiem osiągów i tych własności, które ma oferować FSI (niskie spalanie?).
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • daneczek76
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 3642
                        • Toyota

                        #12
                        FSI zamordujesz jak 95 będziesz tankował . kolega niechcący zatankowął do pełna i katalizator do wymiany. Tylko 98 żadna inna. Co do MPI mozna tankowac 95.
                        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                        Komentarz

                        • Ziomal
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 5841
                          • Octavia I (1U2)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          jacekd5, napisz do kolegi karmel on ma 1.6 FSI , a co do głosu TDI to są gusta i guściki mi się bardzo podoba ten dźwięk szczególnie jak chodzi turbo
                          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                          Jest O1 1.6 BFQ

                          Komentarz

                          • rafi22
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 666
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            #14
                            Jak kupowałem samochód, w salonie opowiadali o ludziach, którzy do FSI próbowali lać PB95 i opinia była jednoznaczna - spadek mocy, zapalające się nagminnie kontrolki od sterowania silnika. We wszystkich materiałach reklamowych, w danych silników FSI zawsze jest napisane, że należy lać tylko 98.

                            Komentarz

                            • chester121
                              L&K
                              • 2005
                              • 1053

                              #15
                              raz tylko jechalem 1.6 FSI ale w golfie V
                              6 biegow to pierwszy plus jak dla mnie
                              co do oszczednosci to wedlug kompa w miescei spalil mu 10l/100 przy srednio ciezkiej nodze wiec IMO bardzo dobrze) mowil ze jego rekord na trasie to 6l/100, przecietnie ma okolo 8l/100
                              co do osiagow to bardzo przyjemnie przyspiesza szcegolnie ze ma 6 biegow wiec sa one krotsze i poweim ci tak moja audica A3 ma 125koniko
                              i jak ustawilismy sie na kresce to delikatnie odchodzilem (w sumie do 70 szlismy lepek w lepek) fakt faktem ze mam chyba przeplywomiez juz wyrobiony bo wiecej jak 160 nie chce isc

                              no i co do glosnosic silnika to postawilismy oba auta golfa V i moja audice A3 kolo siebie (maja jest z 98r a golf z 2005)
                              i moj byl tylko minimalnie glosniejszy ale po dodaniu gazu moja audica fajniej warczala :twisted:

                              Komentarz

                              • Jabar1975
                                RS
                                • 2006
                                • 3331

                                #16
                                Zamieszczone przez daneczek76
                                FSI zamordujesz jak 95 będziesz tankował . kolega niechcący zatankowął do pełna i katalizator do wymiany. Tylko 98 żadna inna. Co do MPI mozna tankowac 95.
                                a co ma katalizator do bezolowiowej 95? raczej zalal cos z olowiem a nie zbyt malo oktanowa wache.
                                nasza droga: www.wpzs.pl

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #17
                                  "Bardzo ciekawą cechą silników FSI jest znaczne zmniejszenie zużycia paliwa przy stosowaniu paliwa
                                  o liczbie oktanowej 98 - zużycie spada nawet do 15% przy jednoczesnym wzroście mocy. Dzięki temu koszty zużycia paliwa o liczbie oktanowej 98 pozostają - pomimo różnicy cen - na takiej samej wysokości jak przy używaniu paliwa o liczbie oktanowej 95 - przy jednoczesnym wzroście mocy!
                                  Ta właściwość silników FSI zastosowanych w Octavii powoduje, że opłaca się tankować paliwo
                                  o liczbie oktanowej 98."

                                  na stronach skody w danych technicznych wyraźnie stoi, że mozna używać 95, ale "wpływa to negatywnie na parametry silnika"
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • karmel
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 1363

                                    #18
                                    Zamieszczone przez chester121
                                    o do oszczednosci to wedlug kompa w miescei spalil mu 10l/100 przy srednio ciezkiej nodze wiec IMO bardzo dobrze) mowil ze jego rekord na trasie to 6l/100, przecietnie ma okolo 8l/100
                                    jak ja jade w traasie ekonomicznie prędkość 100-120 to spalamnie na poziomie 5,6 litra kompo mi pokazuje z wyliczen wyszło mi ze około 5,5 pali srednio w mieście jeszcze nie wyszedłem ponad 10 na setke wiec to chyba przyzwoity wynik a co do dynamiki to fakt czeba go kręcić na około 4k-4,5K wtedy czuć ta moć a i dżwiek nie jest jeszcze taki najgorszy dla ucha tylko v max troszke za mała ale i tak w polsce nie da sie szybciej jechać. co do paliwa to w poprzedniej o1 miałem 1,6BFQ i jak byłem w niemczech to zatankowałem 91 oktanowa i efekt był taki ze spalanie skoczyło do 16 litrów na setke w tej narazie nie robiłem takich eksperymentów bo jak pisał Szkoda cena sie równoważy
                                    TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

                                    Zobacz fotoblog

                                    Komentarz

                                    • brutus
                                      Rider
                                      • 2006
                                      • 329

                                      #19
                                      jeżeli ktoś chce mysleć o dynamicznej OII z silnikiem benzynowym to musi kupić RS... nawt 2.0 FSI jest taki sobie ...
                                      OII Golas ale z 1.9 TDI BXE

                                      Komentarz

                                      • eR_
                                        Rider
                                        • 2005
                                        • 411

                                        #20
                                        Zamieszczone przez karmel
                                        jak ja jade w traasie ekonomicznie prędkość 100-120 to spalamnie na poziomie 5,6 litra kompo mi pokazuje z wyliczen wyszło mi ze około 5,5 pali srednio
                                        Hmm, jak ja jade w trasie wlasnie tak okolo 120 to mam spalanie 5.5L ON.
                                        Z tego to wyglada tak ze spalanie FSI=TDI
                                        Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                                        Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratoRS
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          eR_, Tylko my tankujemy za 3.3 a FSI zeby tak palilo musi byc zalane za 3.8 i tak 50gr na kazdym litrze zaczyna zwracac roznice ceny FSI - TDI. A w miescie juz chyba to FSI pali wiecej niz 7l. I te 100-120 to juz jest ekonomicznie, a jak wiesz tu bez ekonomiki jest te 5.5 a na kapelusza to wyjdzie i mniej niz 5l :twisted:
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • eR_
                                            Rider
                                            • 2005
                                            • 411

                                            #22
                                            Maicroft, te 5.5 to zwykla nieagresywna jazda
                                            Apropo cen sie ostatnio wkurzalem na stacji (JET), wg wskaznika paliwa w sam. wychodzilo ze trzeba by zatankowac w czwartek. We wtorek cena 3.29 (mysle spoko), we srode cena 3.31 (mysle spoko), we czwartek rano patrze 3.35 :evil: (mysle no trudno, bylo tanio, ale w koncu drozeje). W czwartek po poludniu podjezdzam na stacje (cena 3.35), podnosze pistolet -> no qrwa 3.39 :evil: :evil: :evil: . Niby to nie duzo ale w ciagu 3dni cena poleciala w gore :roll:
                                            Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                                            Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez brutus
                                              jeżeli ktoś chce mysleć o dynamicznej OII z silnikiem benzynowym to musi kupić RS... nawt 2.0 FSI jest taki sobie ...
                                              To prawda.
                                              2,0 TDI 140KM też rakietą nie jest, ale oczywiście jest lepiej niż w 2,0FSI.

                                              Komentarz

                                              • karmel
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 1363

                                                #24
                                                Zamieszczone przez eR_
                                                Hmm, jak ja jade w trasie wlasnie tak okolo 120 to mam spalanie 5.5L ON.
                                                Z tego to wyglada tak ze spalanie FSI=TDI
                                                tylko ja ty docisniesz to mnie ci bedzie palił ni jak ja docisne swoja o2 wiec tu widać różnice a jk bym sie dołożyłi założył duży kapelusz to zszedł bym poniżej 5 ale trudno by to nazwać jada a raczej osiaganiem najniższego spalania a nie oto chodzi i nie ma wątpliwości ze tdi jest ekonomiczniejszy ale niestety nie da sie go tak pokręcić jak benzynki i gdybym miał ja wybierać autko to napewno było by TDi
                                                TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

                                                Zobacz fotoblog

                                                Komentarz

                                                • DGW
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 2330

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Kaszana
                                                  2,0 TDI 140KM też rakietą nie jest, ale oczywiście jest lepiej niż w 2,0FSI.
                                                  Co do stwierdzenia że 2.0FSI to porażka > zgoda ale co jest lepsze to zależy w jakich kategoriach rozpatrujemy oba przypadki. Pod względem przyspieszenia, 2.0TDI dostaje baty od 2.0FSI

                                                  Co do wyboru O2 to
                                                  albo 2.0TDI + wirus
                                                  albo tańsza wersja 1.9TDI + wirus
                                                  na 1.6(bez obrazy) ale nie patrzyłbym chcąc miec auto dynamiczne[/b]
                                                  NFPNorth-West
                                                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                  WARSZTAT www.dsize.pl
                                                  ->
                                                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...